Bermulanya LI bagi Pelajar tahun 2 DHC


Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua...

Pada 18hb April 2010(bagi yang buat di Kedah,Kelantan dan Terengganu) dan 19hb April 2010 bermulanya Latihan Industri (LI) bagi pelajar tahun 2 DHC yang akan dilaksanakan selama 2 bulan. Matlamat LI adalah bagi melahirkan mahasiswa yang berpengalaman, memahami nilai etika profesional dan memiliki kemahiran asas profesional pekerjaan serta berkebolehan untuk melakukan kerja mengikut bidang masing-masing.

Tempat latihan industri bagi pelajar DHC adalah seperti hospital,pusat penyelidikan dan tempat-tempat yang berkaitan dengan bidang Biologi.

Diharapkan kepada semua pelajar yang akan menjalani LI dapat menimba pengalaman dan mempelajari kemahiran asas pekerjaan berkaitan dengan bidang biologi.

Bagi pelajar tahun 2 yang ingin berkongsi pengalaman anda di blog ini, anda boleh lah menghantarkan pengalaman anda berserta gambar semasa di tempat LI ke email DHC. Insya_Allah pengalaman anda itu akan dimuatkan ke dalam blog ini sebagai panduan untuk adik-adik biologi pada masa akan datang.

Hantarkan ke alamat email DHC :

1 comments:

Buat adik2 DHC UMT...next year saper2 yg nak Buat LI akak suggestkan u all search kt Web Biotech Cop... Cari Bionexus status company...ader 60 lebih company Biotech dh dapat status Bionexus...daripada u all buat Li kt Hospital yg actually tak related sangat ngan u all ...better choose Bionexus company yg related ngan korang punyer field (Final Year Project). Hopefully ini akan membantu u all nk cari tempat LI tuk tahun2 akan datang... saper2 yg nk bertanya lanjut send email to wa_rainy84@yahoo.com.. k gud luck u all

 

Post a Comment